نکات مهم و ضروری دررتبه بندی شرکت
یکی از مهمترین وظایفی که هر شرکت یا کسب و کاری پس از تاسیس باید به آن توجه زیادی کند، اخذ گرید و رتبه بندی شرکت است.
رتبه بندی برای کسب و کار مزایای زیادی را به همراه دارد که با گرفتن ارزیابی و رتبه بندی مناسب از شرکت خود می توانید, با نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود آشنا شده و تمام تلاش خود را برای رفع نقاط ضعف به کار گیرید
رتبه بندی کسب و کار، شرکت ها یا محصولات مختلف بر اساس معیارهای خاص فهرست شده و اولویت بندی می شوند؛ پس آگاهی از نکات مهم و ضروری در رتبه بندی شرکت، برای صاحبین برند ها بسیار ضروری است.در صنایع مختلف، شرکت ها معمولاً بر اساس معیار های مهم در همان صنعت رتبه بندی می شوند.
به عنوان مثال، بانک ها از نظر حجم نقدینگی رتبه بندی می شوند. آژانس های تبلیغاتی بر اساس صورت حساب سالانه و شرکت های بیمه، ممکن است، بر اساس حق بیمه های کسب شده رتبه بندی شوند.
هر شرکتی برای اینکه بتواند با شرکت و موسسات دولتی قرارداد ببندد باید مجاز به دریافت یک رتبه شود و اگر اینطور نباشد صاحب کسب و کار نمی تواند با شرکت و موسسات خصوصی قرارداد ببندد.
کسب رتبه برای اشخاص حقیقی و حقوقی در این مرحله از رتبه بندی الزامی بوده و رعایت همین امر باعث شهرت کسب و کار در بین رقبا و همچنین ایجاد اعتماد بین مردم می شود. در سال های اخیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق (معاونت فنی و عمرانی استانداری فعلی) شرکت ها را به دو گروه مشاور و پیمانکار تقسیم کرده است و رتبه های 5، 4، 3، 2 و 1 را برای اخذ رتبه پیمانکاری که در واقع پایین ترین عدد 5 بوده وعدد 1 بالاترین رتبه در این رابطه در نظر گرفته می شود.
همچنین رتبه های 3، 2 و 1 را به شرکت های مشاور اختصاص داده که 3 پایین ترین و 1 بالاترین رتبه و گرید در این رابطه محسوب می شود.
برای اخذ مدرک شرکت های پیمانکاری, ملاک اصلی تعداد پرسنل فنی و مهندس حاضر در هیات مدیره یک شرکت است اما برای اخذ مدرک شرکت های مشاور علاوه بر کادر فنی و
مهندسی، کادر امکانات نرم افزاری این شرکت ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند که باید نسبت به این موضوع بسیار زیاد توجه داشته باشید.
بندی کسب و کار، شرکت ها یا محصولات مختلف بر اساس معیارهای خاص فهرست شده و اولویت بندی می شوند؛ پس آگاهی از نکات مهم و ضروری در رتبه بندی شرکت، برای صاحبین برند ها بسیار ضروری است.
در صنایع مختلف، شرکت ها معمولاً بر اساس معیار های مهم در همان صنعت رتبه بندی می شوند.
به عنوان مثال، بانک ها از نظر حجم نقدینگی رتبه بندی می شوند. آژانس های تبلیغاتی بر اساس صورت حساب سالانه و شرکت های بیمه، ممکن است، بر اساس حق بیمه های کسب شده رتبه بندی شوند.